23.11.2017 |

Sopimus kuntoon! Uusi opas teollisten tukipalveluiden ostajalle

Moni palvelusopimus voi näyttää hyvältä paperilla ja euroissa tarkasteltuna, mutta on käytännön arjessa toimimaton. Vikatikkien välttämiseksi on ymmärrettävä, millainen on toimiva sopimus – ja ennen kaikkea mitä sen tulisi sisältää.

Toimiva sopimus alkaa rakentua jo tarjouspyyntövaiheessa. Jotta eri palveluntarjoajilta voi ylipäätään saada vertailukelpoisia tarjouksia, on tarjouspyynnön perustuttava faktoihin eikä oletuksiin.

Ostaa ei kannata vain ostamisen vuoksi, eikä kilpailuttaa kilpailuttamisen vuoksi. Samaa kaavaa noudattaen ei sopimuksiakaan solmita vain sopimusten tekemisen ilosta.

Ymmärrä, mitä ostat

Teollisten tukipalveluiden sopimus palvelee molempia osapuolia parhaiten silloin, kun se pohjautuu yhteiseen tahtotilaan, sen lähtötilanne on osapuolille selvä ja pitkän sekä lyhyen tähtäimen tavoitteet on määritetty.

Yksinkertaisimmillaan toimiva sopimus:

  • Kuvaa riittävällä tarkkuudella palvelusisällön ja -tavoitteet
  • Koostuu helposti mitattavista ja seurattavista elementeistä
  • On selkeä kaikille osapuolille ja helposti jalkautettavissa

Sopimus kuntoon! Kumppanuuden käsikirja teollisten tukipalveluiden ostajalle kokoaa yksiin kansiin asiantuntijoidemme parhaat vinkit toimivan sopimuksen laatimiseen. Voit ladata maksuttoman oppaan itsellesi klikkaamalla alla olevaa kuvaketta.

Älä turhaan kompastele sopimuspykälien viidakossa, vaan nappaa hyödylliset vinkit talteen!

New Call-to-action

Tilaa kirjoitukset sähköpostiisi

Valitse sinua kiinnostavat aiheet.

Kiinnostuitko?

Jätä yhteystietosi niin olemme sinuun yhteydessä.